گوشت مرغ به دلیل صرفه اقتصادی و مزه ای که باب دل تمام افراد است در مجالس بیشتر به عنوان غذا مورد توجه قرار می گیرد. با توجه به اینکه غذاهای مختلفی می توان با این گوشت تهیه نمود و روش های طبخ آن نیز بسیار متنوع است، اما در این آموزش تلاش شده است تا طرز تهیه مرغ به صورت مجلسی و در حجم بالا به همراه نکات آن شرح داده شود.

یکی از مهمترین مراحل در طبخ گوشت مرغ این مورد است که می بایست بوی زخم گوشت را از بین برد. ایت مهم در خصوص مرغ های محلی بیشتر اهمیت دارد. برای از بین بردن بوی مرغ بارنج می توان از فلفل دلمه، برگ بو، سیر و یا هر گونه ادویه دلخواه متناسب با ذائقه افراد استفاده نمود.

طرز پخت گوشت مرغ  برای غذا مجلسی:

در این روش حجم گوشت مرغ بالا است لذا ممکن است با روش های خانگی نتوان طعم مطبوعی به مرغ اضافه کرد. در این حالت ابتدا رب گوجه فرنگی + نمک + فلفل + روغن + پودر سیر را تفت می دهند، سپس آب لیموی تازه  را به آن اضافه می نمایند. در مرحله بعد می توانید کمی آب جوش به مواد فوق اضافه نمایید تا از غلظت مواد کم شده و تفت دادن به راحتی انجام شود.

طرز پخت گوشت مرغ مجلسی

در قابلمه ای به  صورت جداگانه کمی روغن میریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود. در ادامه برای پخت غذا، پیازهای خلال شده، سیر ریز شده، هویج خلالی یا حلقه شده و فلفل دلمه ای را به آن اضافه می نماییم. بر روی تمام موارد فوق، تکه های گوشت مرغ که از قبل به خوبی شسته و خشک شده اند را قرار می دهیم. دقت داشته باشید که به قابلمه مرغ ها آب اضافه ننمایید زیرا زمانی که مرغ ها شروع به سرخ شدن نمایند از خود آب و روغن آزاد می کنند که همین امر موجب پختن آنها می شود. در این مرحله نیاز نمی باشد که شعله حرارت بالا باشد، گوشت مرغ برای سرخ شدن نیاز به حرارت ملایم دارد. برای این غذا در طول زمان سرخ شدن می توانید با جا به جا نمودن زوایای مختلف گوشت مذکور از سرخ شدن تمام بخش های آن اطمینان حاصل نمایید.

پس از آنکه کاملا آب مرغ بخار شد و تمام بخش های گوشت مرغ سرخ شد، گوشت های مرغ را از ظرف خارج می نمایند. پیشنهاد می شود که در 15 دقیقه آخر پخت مقداری پودر پاپریکا، نمک و زعفران دم کرده به مرغ های سرخ شده اضافه نمایید تا طعم و رنگ خوبی در غذا مشاهده شود.

در این روش سس و مرغ ها هر کدام به صورت جداگانه تهیه شده اند. می توان گوشت مرغ را پس از سرخ شدن به سسی که از قبل تهیه شده بود اضافه نمود ولی پخت مجدد گوشت موجب وارفتگی آن می شود لذا برای مجالس بزرگ پیشنهاد می شود این به صورت جدا از یکدیگر پخت شوند.

نکات طبخ غذای مجلسی به همراه گوشت مرغ

نکات تهیه غذای مجلسی به همراه گوشت مرغ:

  1. در نوع اکبر جوجه در سس تهیه شده برای مرغ، از رب انار استفاده می شود که طعم ترش مانند به سس می دهد.
  2. در تهیه سس حتما رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دهید تا بوی خامی از آن حذف گردد.
  3. در این غذا از آب پز نمودن و یا بخارپز نمودن مرغ ها قبل از سرخ شدن بپرهیزید زیرا این امر موجب می شود تا بافت مرغ شل شود و در مجالس بر روی سفره چهره ی زیبایی نداشته باشد.
  4. بعضی افراد برای از بین بردن طعم مرغ به آن چوب دارچین اضافه می نماند. چوب دارچین موجب تیره شدن رنگ سس می شود.
  5. برای سرو گوشت مرغ در مجالس می توانید از سیب زمینی سرخ شده و سبزیجاتی چون مارچوبه یا نخود سبز استفاده نمایید.

بارنجی ، با ما بهترین باشید. تهیه ,مجلسی ,نکات ,گوشت ,روغن ,نمایید ,غذای مجلسی ,صورت جداگانه ,اضافه نمایید ,گوجه فرنگی ,دارد برای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وام های بانک مهر اقتصاد مقاومتی آموزش ابتدائی ارزان کده خانواده موفق ایرانی مووینه الف آموز info-tech