گوشت مرغ و طیف وسیع استفاده کنندگان از آن موجب شده است تا در این مقاله به باید ها و نباید هایی در خصوص نوع استفاده از آن پرداخته شود. لذا به روش صحیح پخت و نحوه صحیح و طبخ آن پرداخته می شود.

بر خلاف گوشت سایر پرنده و ماکیان، گوشت مرغ بسیار آسیب پذیر است و می تواند محل مناسبی برای رشد باکتری باشد لذا محیط تمیز پرورش، انجام اقدامات واکسیناسیون و دقت به پرورش جوجه مرغ بسیار حائز اهمیت است.

نکات مهم در پخت گوشت مرغ:

  1. از آنجا که تمیز نمودن گوشت های مرغ برای باکتری زدایی آن بسیار مهم است لذا در مرحله اول، گوشت مرغ را به خوبی تمیز نموده و بشویید.
  2. گوشت مرغ تازه و خام را نهایت تا 2 روز در یخچال نگهداری نمایید و برای محافظت بیشتر از آن حتما به صورت منجمد نگهداری نمایید.
  3. جهت یخ زدایی آن را در دمای محیط به مدت چند ساعت قرار دهید و از گرم نمودن مرغ منجمد بپرهیزید.
  4. پس از پختن اولیه گوشت مرغ چنانچه مشاهده نمودید در آب مرغ شما کف وجود دارد حتما کف را جدا نمایید.
  5. جهت حذف هورمون های احتمالی مرغ می توانید در زمان پخت اولیه گوشت های مرغ از یک هویج یا پیاز استفاده نمایید.
  6. جهت منجمد نمودن گوشت مرغ سعی نمایید تا از ظروف پلاستیکی و یا فلزی استفاده نماید که در مقابل ورود میکروب ها مقاوم هستند.
  7. مدت زمانی که می توانید گوشت مرغ را به صورت منجمد در فریزر نگه دارید حدود 4 تا 12 ماه می باشد.
  8. مناسب ترین دمای برای فریز نمودن گوشت مرغ حدود 10 الی 12 درجه زیر صفر است.
  9. برای یخ زدایی گوشت مرغ منجمد در دمای معمولی بین 10 الی 12 ساعت زمان نیاز می باشد.

خواص گوشت مرغ

آیا تمام قسمت های بدن مرغ برای خوردن مناسب است ؟

گوشت این پرنده نیز مانند سایر پرندگان و یا گوشت های قرمز دارای بخش هایی می باشد که می تواند برای بدن مضر باشد. بسیاری از خانواده از جگر مرغ به عنوان غذای لذیذ استفاده می نمایند اما باید در نظر داشت که این بخش از آنجا که محل تجمع آنزیم ها و مقابله با سموم است می تواند هورمون های مختلف را در خود جای دهد. به همین دلیل استفاده مکرر و مداوم از آن می تواند اثرات سو داشته باشد.

یکی دیگر از بخش هایی که در مورد آن احتیاط لازم است، پوست مرغ می باشد. انواع آنتی بیوتیک ها و هورمون هایی که جهت محافظت از مرغ به این پرنده تزریق می شوند، در محل های پر چرب همچون جگر و پوست ذخیره می شوند لذا توصیه می شود جهت جلوگیری از برهم خوردن اعتدال هورمونی و یا پرمویی مصرف پوست مرغ به حداقل برسد.

باید در نظر داشت که گوشت مرغ خواص بسیار دارد و امروزه نیز از آن استفاده بالایی می شود ولی همچون سایر مواد غذایی استفاده بیش از حد و خارج از روال می تواند مشکل ساز گردد.

دانستنی های گوشت مرغ

نتیجه گیری:

بعضی از اندام های این پرنده، همچون جگر، پوست، بال دارای چربی بالایی هستند. این چربی می تواند محل تجمع اسیدهای چرب اشباع شده و همچنین هورمون های فراوان باشد که جهت سلامت بدن تاثیر مناسبی نداشته باشند. البته از آنجا که در این بخش ها امگا 3 به مقدار زیاد وجود دارد لذا استفاده 1 الی 2 بار از آنها در ماه موردی ندارد.

امروزه گوشت مرغ به یکی از گوشت های سالم و مقرون به صرفه در خانواده های تبدیل شده است که بخش اعظمی از مصارف خانگی بر پایه آن است. همچنین پرورش آسان و به ثمر رسیدن سریع مرغ موجب شده است که به یکی از فعالیت های اقتصادی پرسود تبدیل گردد ولیکن در خصوص استفاده از آن باید نکات عنوان شده در مقاله بالا را رعایت نمود.


بارنجی ، با ما بهترین باشید. استفاده ,تواند ,نمایید ,گوشت ,هایی ,هورمون ,وجود دارد ,صورت منجمد ,نگهداری نمایید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نارسیس20 | برترین جامعه مجازی ،سایت جامع خبر، سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،مد،دکوراسیون،آشپزی،پزشکی،عکس ، فال و ... 87658565764 کاکو چت گروه تبلیغات کنکوری و درسی ، کانال تلگرام تبلیغات کنکور اخبار سلامت ایران شعبانی پکیج کیت